Chomik w chmurach,

dnia

czyli ‚ch‚ na warsztacie roboczym. Na samym początku zajęć powstały urocze chomiki zrobione metodą origami. Powstało ich łącznie ok 40 :).

hamstersPotem chomiczki zyskały ubranka, jedzonko, lekarstwa i inne akcesoria. Młodzież zahaczyła o zagadnienia marketingu czyt. handlu wymiennego 😉 BJ w tzw. międzyczasie czytała o starożytnym Rzymie oraz zrobiła zaległe zadania z matematyki.
JJ i JM utrwalali sobie oraz poznawali kolejność wykonywania działań.

kolejkaKolejny dzień z ‚ch‚. Dziś powtórzyliśmy informacje o kolejności wykonywania działań. Nadszedł czas na zadania praktyczne. Dzieci z klas 1-3 zajęły się nauką o chmurach: jak powstają, jakie są ich rodzaje (przydatne były nasze karty do lekcji trójstopniowej a la Montessori, wykorzystali także plakat, który powstał w zeszłym roku.) Młodzież zaplanowała eksperyment: powstawanie chmur i przygotowała do niego potrzebny lód.
Basia zmagała się z matematyką oraz starożytnym Rzymem, kontynuując umiejętność czytania tekstu i notowania. Tematowi Rzymu poświęciła także pozostałą część dnia, znikając w książkach. Efektem jej poszukiwań była makieta koszar rzymskich.

koszarySkoro ‚ch‚ , to oczywiście chemia. Pierwszy eksperyment Dzieciaki zrobiły jakoś tak bez mojego udziału, na podstawie opisu z książeczki o pogodzie, stąd wybaczcie brak zdjęć – nie zdążyłam. Celem doświadczenia było otrzymanie ‚chmury’. Do słoika z wrzącą wodą należało wrzucić zgaszoną zapałkę, nakryć woreczkiem z lodem i obserwować tak powstałą ‚chmurę’. Z tego co mówili eksperyment wyszedł. Kolejne doświadczenie poświęcone było a jakże, chromatografii. W warunkach domowych mogliśmy pozwolić sobie jedynie na chromatografię bibułową. Piękne efekty otrzymała Buba Bajdocja na swoim blogu [tam również szczegółowy opis eksperymentu: wpis1 i wpis2], nasze były dużo skromniejsze, ale i tak cieszyły oko.

chromW ramach polskiego BJ opisywała 20 000 mil podmorskiej żeglugi Juliusza Verne, JM czytała Doktora Dolittle, a JJ 8+2 i domek w lesie (polecam – odnośnik do sklepu), Benio słuchał Rumcajsa. W drugiej części graliśmy w chińczyka ortograficznego. To chyba odkrycie roku. Sprawdźcie tutaj. W pudełku łącznie są cztery gry. Dziś ćwiczyliśmy oczywiście pisownię ch/h, dodatkowo powtórzyliśmy części mowy.

gra

Zanim napiszesz, pomyśl

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s